“ЗАТВЕРДЖЕНО ”
наказом керівника апарату
Красноперекопського міськрайонного суду
Автономної Республіки Крим
№ 1 / 1.147 від “ 27 ” вересня 2010 року
Порядок
проведення конкурсу на заміщення
вакантних посад державних службовців
Красноперекопського міськрайонного суду
Автономної Республіки Крим
1. Загальні положення
1.1. У відповідності з цим Порядком проводиться конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців суду (далі - суд) четвертої - шостої категорій (далі - конкурс), крім випадків, коли законами України встановлений інший порядок заміщення таких посад.
1.2. Конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України.
1.3. Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, створюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.
Очолює конкурсну комісію заступник керівника апарату суду або особа, яка виконує його обов'язки. До складу конкурсної комісії входить працівник, що відповідає за ведення кадрової роботи. До складу конкурсної комісії можуть входити також і судді.
1.4. Переведення на рівнозначну або нижчу посаду в одному суді, а також просування по службі державних службовців, які знаходяться в кадровому резерві або успішно пройшли стажування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, може здійснюватися без конкурсного відбору.
2.1. Рішення про проведення конкурсу ухвалюється керівником апарату суду за наявності вакантної посади державного службовця.
2.2. До участі в конкурсі не допускаються особи, які:
- досягли встановленого законодавством граничного віку перебування на державній службі;
- визнані в установленому порядку недієздатними;
- мають судимість, що є несумісній із заняттям посаді державного службовця;
- у разі ухвалення на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підвідомчі особам, які є їх близькими родичами або свояками;
- позбавлені права посідати відповідні посади у встановленому законом порядку на певний термін;
- у інших випадках, встановлених законами.
2.3. Особи, що подали необхідні документи до суду для участі в конкурсі, є кандидатами на заняття вакантної посади державного службовця (далі - кандидати).
2.4. Конкурс проводиться поетапно:
1) публікація оголошення суду про проведення конкурсу в пресі або розповсюдження його через інші засоби масової інформації;
2) прийом документів від осіб охочих брати участь в конкурсі, і їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;
3) проведення іспиту і відбір кандидатів.
2.5. Суд, в якому проводиться конкурс, зобов'язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або розповсюдити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше чим за місяць до початку конкурсу і довести до відома всіх працівників органу, в якому оголошується конкурс.
У оголошенні про проведення конкурсу повинні міститися такі відомості:
1) найменування суду з вказівкою його місцезнаходження, адреси і номерів телефонів;
2) назви вакантних посад з вказівкою, що додаткову інформацію щодо основних функціональних обов'язків, розміру і умов оплати праці надає працівник що відповідає за кадрову роботу в суді.
3) основні вимоги до кандидатів згідно типовим професійно-кваліфікаційним характеристикам посад державних службовців;
4) термін ухвалення документів (протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).
У оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.
2.6. При заміщенні вакантних посад, призначення на яких відповідно до законів, актами Президента України і Кабінету Міністрів України здійснюються за іншою процедурою, а також у разі ухвалення керівником вирішення про призначення осіб згідно пункту 1.4 цього Порядку конкурс не оголошується.
2.7. Прийом і розгляд документів на участь в конкурсі
2.7.1. Особи, охочі брати участь в конкурсі, представляють конкурсній комісії наступні документи:
- заява про участь в конкурсі, з відміткою про ознайомлення заявника зі встановленими законодавством обмеженнями щодо ухвалення на державну службу і проходження державної служби;
- заповнену особисту картку (форма П-2 ДС) з відповідними доповненнями;
- автобіографію;
- дві фотокартки розміром 4х6 см;
- копії документів про освіту
- відомості про доходи і зобов'язання фінансового характеру відносно себе і членів своєї сім'ї;
- копію першої і другої сторінок паспорта громадянина України;
- копію ідентифікаційного коду.
Особи, що працюють в суді і охочі брати участь в конкурсі, таких документів до заяви не додають.
Кандидати можуть представляти додаткову інформацію, що стосується своєї освіти, досвіду роботи, професійного рівня і репутації (копії документів про підвищення кваліфікації, присвоєння наукового ступеню або вченого звання, характеристики, рекомендації, наукові публікації і тому подібне).
Забороняється вимагати відомості і документи, надання яких не передбачене законодавством.
2.7.2. Працівник відповідає за кадрову роботу перевіряє представлені документи на відповідність їх встановленим вимогам щодо прийняття на державну службу.
Особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляється кадровою службою з відповідним обгрунтуванням.
Якщо кандидат наполягає на участі в конкурсі при даних обставинах, то він допускається до конкурсу, а остаточне рішення ухвалює конкурсна комісія.
2.7.3. Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються в кадровій службі.
3. Проведення іспиту і відбір кандидатів
3.1. Мета проведення іспиту - об'єктивна оцінка знань і здатності кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
Іспит проводиться конкурсною комісією суду. Іспит складають кандидати на заміщення вакантних посад, документи яких відповідають встановленим вимогам щодо ухвалення на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаді державних службовців.
Об'єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст і кількість питань, підрахунок результатів і тому подібне) і відвертістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.
Проведення іспиту для кандидатів на заміщення вакантних посад передбачає перевірку і оцінку їх знань Конституції України, Законів України "Про державну службу"і "Про засади запобігання та протидії корупції", а також законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень працівника державного органу.
З переліком питань обов'язково повинні бути ознайомлені всі учасники конкурсу при наданні документів для участі в конкурсі.
3.2. Екзаменаційні квитки складаються за зразком, приведеному в додатку №1 діючого Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців і затверджуються головою конкурсної комісії. У кожен квиток включається по одному питанню на перевірку знання Конституції України, Закону України "Про державну службу", Закону України "Про боротьбу з корупцією" і два питання на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних обов'язків - всього 5 питань.
Кількість квитків повинна бути не менше 15.
З урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного підрозділу розробляється декілька варіантів комплектів екзаменаційних квитків відповідно до кваліфікаційних вимог до відповідних категорій посад.
3.3. Процедура іспиту складається з 3 етапів:
1) організаційна підготовка до іспиту;
2) складання іспиту;
3) оцінювання і підведення підсумків іспиту.
Кадрова служба за узгодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту і повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
3.3.1. Організаційна підготовка до іспиту.
Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту зі всіма кандидатами на заміщення вакантних посад.
Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість і процедуру складання іспиту.
До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на питання кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про умови складання іспиту повинна бути достатньою для кандидатів. Він повинен упевнитися, що всі кандидати зрозуміли умови іспиту, інакше надати додаткові пояснення. У разі виникнення спірних питань вони повинні бути вирішені головою конкурсної комісії.
4. Складання іспиту
4.1 Під час підготовки відповідей на питання екзаменаційного квитка повинні бути присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
4.2. Іспит проводиться одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної посади. У разі невеликої кількості кандидатів і за наявності відповідних умов, іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох вакантних посад.
4.3. Приміщення для проведення іспиту повинне відповідати умовам зручного розміщення, яке робить неможливим спілкування кандидатів і забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на питання квитка.
Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому проводиться іспит, до його закінчення.
4.4. Іспит проводиться письмово, по екзаменаційних квитках, які пропонуються кандидатові по його вибору і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час проведення іспиту.
4.5. Іспит проводиться на державній мові, але відповідно до Конституції Автономної Республіки Крим по клопотанню учасників іспиту використовується російська мова, як мова більшості населення АРК.
4.6. При підготовці відповідей на питання квитка кандидат здійснює записи на листі з штампом суду. Перед відповіддю обов'язково указуються прізвище, ім'я і по батькові кандидата, номер квитка і питання, вказане в квитку.
Після відповіді на питання на листі проставляються підпис кандидата і дата складання іспиту.
4.7. Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний квиток повинен складати не більше 60 хвилин.
5. Оцінювання і підведення підсумків іспиту.
5.1. Для оцінки знань кандидатів використовується п’ятибальна система.
П'ять балів виставляються кандидатам, які проявили глибокі знання Конституції України, Законів України “Про державну службу” і "Про засади запобігання та протидії корупції", і успішно справилися з питаннями по перевірці знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного структурного підрозділу.
Чотири бали виставляється кандидатам, які проявили повні знання Конституції України, Законів України “Про державну службу” і "Про засади запобігання та протидії корупції", і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного підрозділу.
Три бали виставляються кандидатам, які проявили розуміння поставлених питань в об'ємі, достатньому для подальшої роботи.
Два бали виставляється кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.
Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений термін.
5.2. Після закінчення часу, відведеного на проведення іспиту, проводиться перевірка відповідей і їх оцінювання. Оцінка проводиться всіма членами комісії. Члени конкурсної комісії ухвалюють загальне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного квитка. Такі оцінки виставляються на листі з відповідями кандидата.
5.3. Підбиття підсумку здійснюється шляхом складання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість. З результатами іспиту кандидат повинен бути ознайомлений.
5.4. Листи з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами і документами конкурсної комісії в кадровій службі суду.
5.5. Кандидати, які набрали загальну суму балів, не менше 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при відповідях на питання, вважаються такими, що успішно склали іспит.
5.6. Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит.
5.7. Кандидати, що не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.
5.8. Результати іспиту можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому для оскарження вирішень конкурсної комісії.
6. Відбір кандидатів
6.1 Конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів, результатів іспиту і співбесіди з кандидатами, які успішно склали іспит, на своєму засіданні здійснює відбір осіб для заняття вакантних посад державних службовців.
6.2. Інші кандидати, що успішно склали іспит, але не відібрані для призначення на посаді, у разі їх згоди, за рішенням конкурсної комісії можуть бути рекомендовані для зарахування їх в кадровий резерв і протягом року прийняті на вакантну рівнозначну або нижчу посаду без повторного конкурсу.
Якщо за наслідками конкурсу не відібраний жоден з кандидатів для призначення на посаду, конкурсна комісія не може рекомендувати цих кандидатів в кадровий резерв.
6.3. Якщо жоден з кандидатів не рекомендований конкурсною комісією для заняття вакантної посади державного службовця, оголошується повторний конкурс.
6.4. Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше чим 2/3 від її складу.
6.5. Рішення комісії ухвалюється простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
В рішенні комісії, яке направляється керівникові апарату суду, обов'язково указуються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця і визначаються кандидатури для зарахування в кадровий резерв.
6.6. Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і передається керівникові апарату суду не пізніше чим через два дні після голосування. Кожен член комісії може прикласти до протоколу свою окрему думку.
6.7. Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.
6.8. Рішення про призначення на посаду державного службовця і про зарахування в кадровий резерв приймається керівником апарату суду на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня ухвалення рішення конкурсною комісією.
6.9. Рішення конкурсної комісії може бути оскаржене керівникові апарату суду протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням.
6.10. Рішення керівника апарату суду може бути оскаржене в порядку, визначеному законодавством.